For å gjera slutt på Guds dom – 1993To Have Done With the Judgement of God – 1993 - Grusomhetens Teater
128
post-template-default,single,single-post,postid-128,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,qode-theme-ver-3.0,elementor-default,elementor-kit-5536
 

Blog

For å gjera slutt på Guds dom – 1993To Have Done With the Judgement of God – 1993

  |   Produksjon

Gjøvik, 1993; Black Box Teater Oslo, 1994.


[eight_columns]Idé og regi: Lars Øyno
Regiassistent: Lena Kekitalo
Lys:Kai Tore Steinsli, Jan Åge Biti, Trond Sørlundsengen
Tekniker: Helge Rinnan
Scenografiassistent: Thor Eriksen[/eight_columns]Medvirkende: Aina B. Berg, Asgeir Borgermoen, Heidi Frank, Tommy Henriksen, Henrik Høye, Christel Håvold, Gro Johansen, Harald Kolaas, Sif Larsen, Jeanette Lubag, Fer Arne Løset, Marte Monsen, Hans Ostrø, Reidar Robøle, Mona Røbergshagen, Ingrid Solholm, Trond Sørlundsengen, Gry Aanerud
Rekvisita/scenografi: AMO-kurs i form og søm, Lillehammer


Forestillingen er basert på Anotin Artauds radiodrama med samme tittel fra 1947. Gjennom stadige tabubrytninger søker forestillingen det uendelige, det som ligger mellom kroppen og ordene og der mennesket er beslektet med dyrene.

[nggallery id=3]Medvirkende:Medvirkende:To Have Done With the Judgement of God


[eight_columns]Concept and direction: Lars Øyno
Assistant director: Lena Kekitalo
Lighting: Kai Tore Steinsli, Jan Åge Biti, Trond Sørlundsengen
Technician: Helge Rinnan
Assistant set designer: Thor Eriksen[/eight_columns]With: Aina B. Berg, Asgeir Borgermoen, Heidi Frank, Tommy Henriksen, Henrik Høye, Christel Håvold, Gro Johansen, Harald Kolaas, Sif Larsen, Jeanette Lubag, Fer Arne Løset, Marte Monsen, Hans Ostrø, Reidar Robøle, Mona Røbergshagen, Ingrid Solholm, Trond Sørlundsengen, Gry Aanerud
Set design: AMO-course in form and tailoring, Lillehammer


Based on Antonin Artaud’s radio drama with the same title from 1947, the performance seeks to discern the infinite through continual breeches of the taboo. The search goes on in between the physical and the verbal, striving for a sense of absolute presence where man resembles an animal.

[nggallery id=3]Medvirkende:Medvirkende: